آغاز فعالیت کارگزاری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان مرکزی

محسن نادری‌منش صبح پنجشنبه در آئین انعقاد تفاهم‌نامه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته (صحا) با استانداری و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در اراک، با اشاره به آغاز فعالیت کارگزاری صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان مرکزی به عنوان دوازدهمین استان کشور، اظهار داشت: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به عنوان یک صندوق حمایتی و حاکمیتی فعال است.

وی گفت: حمایت از بنگاه‌های بخش خصوصی و تعاونی‌ها که در حوزه صنایع پیشرفته فعالیت می‌کنند از جمله وظایف این صندوق است و استان مرکزی در این حوزه پیشرو است و بنگاه‌های بسیار خوبی در این حوزه دارد.

وی افزود: امروز علاوه بر امضای تفاهم‌نامه بین این صندوق و استانداری مرکزی، کارگزاری صندوق نیز در اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به توانمندی‌های استان مرکزی می‌توان، بنگاه‌های مختلف حوزه صنایع پیشرفته را شناسایی و خدمات مختلفی که در صندوق ارائه می‌شود را به این شرکت‌ها ارائه کرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با یادآوری ارائه وام توسط این صندوق، گفت: وام‌های این صندوق در حوزه تحقیق و توسعه، سرمایه ثابت، سرمایه در گردشگری، بازاریابی و صادرات است.

نادری‌منش، شعار صندوق حمایت از صنایع پیشرفته را پرداخت وام از تحقیقات تا صادرات عنوان کرد و افزود: بر اساس نیازهای بنگاه‌ها مدل‌هایی توسط این صندوق طراحی شده و بر اساس مقتضیات و کمک به بنگاه‌ها نیز مدل‌های ویژه و خاص طراحی می‌شود.

وی ادامه داد: استان مرکزی دارای شرکت‌ها و دانش‌بنیان‌های بزرگ است و صندوق حمایت از صنایع پیشرفته می‌تواند تأمین مالی‌های خاص را از این بنگاه‌ها داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته خاطرنشان کرد: ارائه ضمانت‌نامه‌ها از دیگر خدمات این صندوق است و بنگاه‌های بزرگ می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند زیرا تمام دستگاه‌های دولتی این ضمانت‌نامه‌ها را می‌پذیرند.

نادری‌منش گفت: برعکس بانک‌ها سپرده در هنگام کار برای صدور این ضمانت‌نامه‌ها گرفته نمی‌شود و درصدهایی که اخذ می‌شود نیز بسیار ناچیز است.

وی اضافه کرد: دریافت تضامین و وثیقه‌ها در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته آسان‌تر است، زیرا ریسک بنگاه‌ها در این صندوق بر اساس اعتبار سنجی مالی آنها انجام نمی‌شود و بحث فناوری، توان اقتصادی و مدیریتی نیز در این حوزه مهم است و برخی از ریسک‌های بنگاه را پوشش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته اظهار کرد: اکنون بنگاه‌های بزرگی وجود دارد که با دستگاه‌های دولتی کار می‌کنند و از ضمانت نامه‌های این صندوق بهره‌گیری می‌کنند.

نادری‌منش، سرمایه‌گذاری خطرپذیر غیرمستقیم را از جمله وظایف اساسنامه این صندوق عنوان کرد و گفت: این صندوق در صندوق‌های سرمایه گذاری، سرمایه‌گذاری می‌کند و اکنون ۲ صندوق نهایی شده است.

وی ادامه داد: بسته به شرایط استان مرکزی امید است بتوان یک تا ۲ تا صندوق تخصصی در این استان ایجاد کرد و بخشی از کارهای ارزیابی که توسط این صندوق صورت می‌گیرد برای افزایش سرعت در انجام کارها به صندوق‌های داخل استان برون سپاری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *